Visste ni att jag bloggar ifrån Turkiet?

Ojsan, jag har visst glömt att berätta att jag är i Turkiet med min bästa vän! Vi har varit här sens 1 Juli. Hm okej ska försöka förklara bättre:

Jag och Aleyna åkte själva från Stockholm ( Arlanda ) till Istanbul. Där ifrån åkte vi till Trabzon. Just nu är vi hemma hos Aleynas släkting.
Hur de bor: Det är ett höghus med ungefär 6 våningar. Längst ner bor någon i hennes släktning, våning 2 bor hennes morfar, mormor och hennes moster ( hon har 3 mostrar och en morbror i Trabzon alla andra är i Istanbul och runt i världen ). Vi sover hos hennes morfar. Våning 3 bor ingen, han har dött men vem som helst i släktingen är där. Våning 4 bor hennes kusiners familj. Våning 5 bor hennes kusin Seda som är 16 med sin mamma, tror jag. Våning 6 nämligen högst upp bor en gull unge som heter Omot och som är 1 och ett halft år. Han bor inte själv med sin pappa och mamma ( Aleynas morbror ).
När Aleynas familj kommer: Den 25 kommer Aleynas mamma, pappa och lillebror. Den 29 ska jag, Aleyna, hennes mamma pappa lillebror och moster som bor här nere med morfar - till Alanya. Vi är just nu uppe i Turkiet och vi ska åka ner i Turkiet.

Det kommer bli jätte kul i Alanya men vi vet inte säkert om Aleyna ska följa med för hon har feber. Hon har haft de mer än 1 vecka och om det blir värre kommer hon stanna kvar och så får jag åka själv med hennes familj och lillebrorsan! Hur tråkigt som helst ju. Meningen var att vi båda skulle med.

Jo vi kommer till kalla Sverige den 12 Agusti, BUHU. Allt är slut då. Triiiiiiiiiiist!
Men där fick ni veta lite saker som ni inte anade i början!


Jo de där med ä & å, det finns ju inte i Turkiet med jag kopierar från andra bloggar sedan kopierar jag in i inläggen varje gång ä eller å behövs. Ganska jobbigt va?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0